В Україні з 8 квітня до 6 травня 2024 року майже 2500 15-річних підлітків із 56 закладів освіти візьмуть участь у пілотному етапі міжнародного дослідження якості освіта PISA-2025.
У Рівненській області участь у пілотному етапі наймасштабнішого глобального освітнього моніторингу — міжнародного дослідження якості освіта PISA-2025 мають взяти участь 100 здобувачів із 2-х закладів освіти. Його завданням є апробація інструментів і процедур перед проведенням основного етапу, який пройде навесні 2025 року.
Ті учні / студенти, які потрапили до вибірки учасників дослідження, цьогоріч у межах пілотного етапу виконуватимуть тести й заповнюватимуть анкети в комп’ютерному форматі у своїх закладах освіти або ж в інших приміщеннях, де є змога створити безпечні умови.
У межах дослідження учасники традиційно виконуватимуть тестові завдання з трьох ключових галузей PISA, а саме з читання, математики та природничо-наукових дисциплін.
У межах пілотного етапу PISA-2025 буде апробовано інструментарій для оцінювання спроможності 15-річних підлітків використовувати цифрові інструменти для досягнення певних життєвих цілей, адже інноваційною галуззю поточного циклу є навчання в цифровому світі (Learning in the Digital World, LDW).
Ознайомитися з прикладами інтерактивних завдань цієї галузі можна на сайті Організації економічного співробітництва та розвитку за посиланням. Під час роботи над подібними завданнями учні / студенти працюватимуть із двома 30-хвилинними модулями. Кожен модуль складатиметься з трьох частин: «Демонстрація», де учасники матимуть виконати кілька завдань з вибором відповіді, щоб показати, що вони вже знають, «Тренування», де потрібно буде застосувати цифрові інструменти для вивчення та розв’язання простих інтерактивних завдань, та «Застосування», де учасники матимуть змогу показати свою здатність застосовувати на практиці щойно набутий досвід для розв’язання з використанням цифрових інструментів більш складних завдань.
Тестування з англійської мови в межах PISA-2025 передбачатиме оцінювання здатності 15-річних підлітків читати англомовні тексти, сприймати інформацію на слух (аудіювання) та зв’язно висловлюватися в усній формі на запропоновану тему. У межах пілотного етапу в закладах освіти, які потрапили до вибірки учасників, тест з англійської мови проходитимуть по 9 учнів / студентів.
Важливо наголосити, що участь у додатковій опції PISA-2025 є надзвичайно своєчасним заходом, зважаючи на нещодавнє ухвалення Верховною Радою України в першому читанні законопроєкту № 9432 «Про застосування англійської мови в Україні», який віддзеркалює тенденцію до пріоритизації на державному рівні питання належного володіння українськими громадянами англійською мовою як мовою міжнародного спілкування в умовах євроінтеграційних та євроатлантичних прагнень нашої країни.
Насамкінець зазначимо, що важливим складником пілотного етапу PISA-2025 буде також апробація «Анкети учня / студента» та «Анкети для закладу освіти» (останню заповнюватимуть керівники закладів-учасників).
Завідувач кабінету ЗНО та
моніторингу якості освіти РОІППО,
регіональний координатор PISA
в Рівненській області Ігор ОПОЛЬСЬКИЙ
08.04.2024